Ev Yufkasi


Rasulullah (sav) söyle buyurdu;``Dünya müminin zindani kafirin Cennetidir.``
                                                                                                                (Müslim)
Izah: Cennet´te bir mü´min icin hazirlanan nimetler bakimindan bu dünya mü´minler icin hapishanedir. Ahiret de kafir icin ebedi azab vardir. Bu yönüyle dünya onun icin Cennet´tir.

Selamun aleykum canim arkadaslarim

Hazir yufkalari sevmeyen arkadaslar icin bu tarifimi paylasiyorum, hazir yufkayi hem burada bulamiyoruz bulsam bile ambalaji acildiginda o agir koku yüzünden kullanamiyorum ve dahada önemlisi ev yapimi yufka gibisi yok bence :)

Peynirli, kiymali, otlu böreklerlerde kullanabileceginiz bu yufkalar icin hamur malzemesi:

Un, su, siviyag, süt ve tuz´dan olusuyor

miktar cok önemli degil ben yaklasik 1,5 kg un´a 3-4 yk siviyag bir caybardagi süt kullandim, tabi tuz ve aldigi kadar su.
yumusak bir hamur yogurup mandalina büyüklügünde bezeler yapip hamuru yarim saat dinlendirin.
Daha sonra tek tek acip saciniz varsa sac´da yoksa benim gibi pizza tavasinda pisirin.
Yufkalar pistikten sonra (ben pisirme asamasinda resimde oldugu gibi diziyorum) bu sekilde bekletip iyice kurumasini saglayin, bir iki saat kadar beklesin daha sonra üzerine temiz bez kapayip kuru bir yerde saklayin.

Börek yapacaginiz zaman yufkalari önce iki tarafindan az islatarak, temiz bir bez icerisinde yumusayana kadar bekletin daha sonra ayni hazir yufkalarda oldugu gibi sivi karisimla böreginizi hazirlayin.

afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba efendim, sorulariniz icin bana sayfamdaki mail adresimden ulasabilirsiniz.

      Sil

Merhaba,

Fikir ve önerileriniz, icinizden gecenler benim icin cok önemli;
Güzel seyler paylasma dilegiyle...